Projekt Voda
(pre žiakov
8.a 9.ročníka)
termín november - december 2002
Výchovno-vzdelávacie ciele:
Praktické a teoretické
úlohy o vode:
1.úloha: Uveďte čo najviac činností v domácnosti, pri
ktorých používame vodu. Navrhnite spôsoby, pomocou ktorých klesne spotreba
vody v domácnosti.
za každý nápad 1 bod
2.úloha: Uveďte, pri
ktorých činnostiach v škole spotrebúvame vodu a navrhnite spôsoby šetrenia.
za každý nápad 1 bod
3.úloha: Uskutočnite domáci pokus. Pripravte nasýtený roztok
kuchynskej soli (v 100g vody rozpustíme asi jednu polievkovú lyžicu
kuchynskej soli), zafarbite ho vodovou farbičkou. Zafarbenú slanú vodu
opatrne vlejte do pohára s čistou vodou. Popíšte a vysvetlite svoje pozorovania.
5 bodov
4.úloha:
Uveďte zdroje pitnej vody.
za každý ...1bod
5.úloha:
Z použitých plastových fliaš na vodu zhotovte domácu čističku
odpadovej vody. Popíšte proces čistenia znečistenej vody.
20 bodov
6.úloha:
Pripravte výluh červenej kapusty: rozdrvené listy červenej kapusty
zalejte vriacou vodou a nechajte vylúhovať asi 2 hodiny. Pripravený výluh
pridajte k roztoku octu, k mydlovému roztoku a k obyčajnej
vode. Popíšte pozorované zmeny.
10bodov
7.úloha:
Navrhnite a zhotovte pristroj, pomocou ktorého dokážte, že voda je
alternatívny zdroj energie.
20 bodov
8.úloha: Pomocou ľubovoľnej výtvarnej
techniky priprav plagát s námetom šetriť vodu.
20 bodov
EKOTEST O
VODE
Pomocou odbornej literatúry, Internetu vyhľadajte potrebné informácie
a doplníte do textu
1. Dúha je
........................................................................................................
2. Mŕtve more je
..............................................................................................
3. Fjordy sú.......................................................................................................
4. Najvyšší vodopád na svete je
...................................................................
5. Spôsoby využitia vody sú...........................................................................
6. Hydrofyt je
....................................................................................................
7. Deforestácia
je.............................................................................................
8. Kyslé dažde sú.............................................................................................
9. Skupenstvá vody sú...................................................................................
10.Malý (skrátený alebo kontinuálny) vodný obeh
je.................................
11.Veľký vodný obeh
je...................................................................................
12.Z ktorého otvoru bude striekať voda najďalej.........................................
13.Päť
typov reliéfu, ktorý môže vymodelovať voda sú..............................
14.Svetový deň vody
oslavujeme dňa……………………………………..
15. Európska charta o vode
je........................................................................
16. Napíš rozprávku o vode.
Maximálny počet bodov za všetky úlohy, vypracovaný test a vlastnú rozprávku o vode je 130 bodov!
Na jednotku stačí 100bodov!!!